A N D R O V N A
468 31 Malá Skála 146
Tel. 1: 603 426 537
Tel. 2: 603 454 179
e-mail: info@androvna.cz
Aktuální program
sobota 1. 4
Čas 20:00
Osm hor
Režie: Felix van Groeningen, Charlotte Vandermeersch
drama, Itálie / Belgie / FrancieItálie / Belgie / Francie, 2022, 147 min
Hrají: Předloha: Paolo Cognetti (kniha)
Scénář: Felix van Groeningen, Charlotte Vandermeersch
Kamera: Ruben Impens
Hudba: Daniel Norgren
Hrají: Luca Marinelli, Alessandro Borghi, Filippo Timi, Elena Lietti, Lupo Barbiero, Cristiano Sassella, Elisabetta Mazzullo, Andrea Palma
Dvě hlavní ceny z Cannes a dalších prestižních filmových festivalů si přivezl snímek belgického režiséra Felixe van Groeningena Osm Hor.
Pietro je chlapec z rušného italského města, Bruno je kluk ze zapomenuté alpské vesnice. Jeden se každé léto vrací do hor s rodiči, druhý kopce nikdy neopouští. Sdílí lásku k majestátním vrcholům, složitý vztah k vlastním otcům a časem i husté plnovousy. Tak jako příroda roste, usychá a znovu vzkvétá, mění se i jejich přátelství. Ztráta v Pietrově životě ho po mnoha letech zavede zpět na venkov a opětovné setkání s Brunem změní jeho pohled na svět. Za adaptaci stejnojmenné knihy Paola Cognettiho o přerodu chlapců v muže, hodnotě přátelství a hledání smyslu života v tichu spektakulárních Alp či Himálaje, získali režiséři Felix van Groeningen a Charlotte Vandermeersch Cenu poroty na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
Režie: Todd Field
Hudební drama, USA, 2022, 158 min
Hrají: Scénář: Todd Field
Kamera: Florian Hoffmeister
Hudba: Hildur Guðnadóttir
Hrají: Cate Blanchett, Noémie Merlant, Mark Strong, Sydney Lemmon, Julian Glover, Nina Hoss, Sophie Kauer, Allan Corduner, Sam Douglas, Lucie Pohl
Herecký koncert pro Cate Blanchett. 7 nominací na Oscara. Cena ze nejlepší herecký výkon BAFTA 2023 a další ceny a nominace.
Dirigentka Lydia Tár je na absolutním tvůrčím vrcholu. Sedmým rokem diriguje prestižní německý orchestr, připravuje vydání knihy a uvedení Mahlerovy Páté symfonie, které má být vrcholem hudební sezóny. Lydia působí sebejistě, sebevědomě, dominantně a mocně. Pod touhle na první pohled pevnou maskou se však skrývá normální člověk, s obavami, nejistotami, touhami a potřebami. Zatímco s dirigentskou taktovkou v ruce si je Lydia jistá každým svým rozhodnutím, když opustí orchestřiště, ztrácí často pevnou půdu pod nohama. Někdy jen nepatrně, jindy však zcela fatálně. (CinemArt)